يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
مدیر تیم توسعه نرم‌افزار مرکز تحقیقات شرکت کروز در گفت و گوبا تیتر ۲۰ خبر داد
امروز دارا بودن واحد‌های تحقیق و توسعه برای شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی از اهمیت بسزایی برخوردار است، زیرا این واحد‌ها در زمینه توسعه محصول می‌توانند بسیار مثرثمر باشند و قطعه‌سازان را با تکنولوژی‌های روز مجهز سازند.
کد خبر: ۶۴۶۹۶

 هدفگذاری صادرات ایربگ به روسیه در فاز اول

تیتر20  -  در این رابطه مدير تيم توسعه نرم‌افزار مركز تحقيقات شركت كروز در گفتگو با «تیتر20» با اشاره به اینکه این مرکز از سال 90 شروع به فعالیت کرده است، گفت: در حال حاضر حدود 12 سال است كه فعاليتمان را به صورت جدي شروع كرده‌ايم و تقريبا در تمامي اي‌سي‌يوهايي كه در خودروهاي بازار ايران استفاده مي‌شود، ما طراحي‌ و سبد محصول خودمان را داريم.


حميد حسين‌زاده با اشاره به مهندسی معکوسی که در مركز تحقيقات شركت كروز انجام می‌شود، اظهار داشت: به‌صورت كلي ما محصولاتي را كه طراحي مي‌كنيم، عمدتا كل طراحي را خودمان انجام مي‌دهيم هم دانش سخت‌افزارش را داريم، هم دانش نرم‌افزارش را، در سال‌هاي ابتداي شروع كارمان در بعضي از محصولات كه هنوز آن دانش به صورت كامل داخلي نشده بود، ما براي شناسايي، بحث مهندسي معكوس را انجام داده‌ایم.
وی اظهار کرد: بعد از شناسايي و طراحی سیستم، ما، طراحی اختصاصی را مطابق با خواسته خودروساز تيون مي‌كنيم، آن محصولي كه بنچ مارك و مهندسي معكوس كرديم را مطابق با نظر خودروساز تيون و داخلي‌سازی مي‌كنيم و به نوعی یک فرآيند بازطراحي را انجام مي‌دهيم كه بتوانيم كيفيت محصول را حفظ و ارتقاء دهیم.

مدير تيم توسعه نرم‌افزار مركز تحقيقات شركت كروز ادامه داد:از ابتدا که مهندسی معکوس انجام می‌دهیم تا انتهاي كار كه تست است، ‌بايد تحت كنترل باشد كه بتوانيم كيفيت كار را حفظ كنيم. از سویی چون تيراژ تولید بالاست، نمي‌توانيم بدون تنظيم كيفيت، محصول را وارد بازار کنیم. در این رابطه معضلات برگشت محصول خيلي بيشتر از هزينه‌اي است كه ما در ابتداي كار صرف مي‌كنيم براي اين‌كه محصول را كاملا دانش آن را داخلی سازی کنیم.

حسین زاده با اشاره به محصولاتی که در این مرکز داخلی‌سازی شده است، بیان کرد: تعداد محصولاتي كه زياد است و من اگر بخواهم به تفكيك بيزينس، نام ببرم، اسامی طولانی می‌شود، به عنوان مثال محصول ايربگ ما در سال 98 اولين نسلش وارد بازار شد كه ما در سال اخير تقريبا توانستيم به آن را توسعه و ارتقاء دهیم هشت،که از جمله این پیشرفت‌ها این است که تصادف از بغل را هم تشخيص دهيم. همچنین در قسمت مالتي مديا، جلو آمپر،ايمبولايزر، در تمام ان‌سي‌يوهاي الكترونيكي كه در ماركت استفاده مي‌شود، ما سبدی از محصول داريم.

این فعال صنعت قطعه سازی با اشاره به داخلی سازی ایربگ، گفت: محصول ايربگ کروز به طور کامل دانش آن بومی شده، نسل اول ایربگ داخلی‌سازی شده در سال 98 وارد بازار شد و فاز توسعه محصول از سال 92 آغاز كرديم. ما حدود هفت سال كار مداوم انجام دادیم تا توانستيم نسل اول ايربگ را به توليد برسانيم و از آن موقع كار را ادامه داديم كه در حال حاضر بر روی توسعه آن کار می‌کنیم، همینطور برای  صادرات در فاز اول نیز بازار روسیه  مدنظر را قرار دادیم و این مسئله در حال اقدام است.

وی با اشاره به اینکه نسل جديد ايربگ‌هاي کروز در تیراژ بالا به تولید رسیده، خاطر نشان کرد: در محصولات ايران خودرو و سايپا از سال 98 این ایربگ‌ها به کار می‌رود و مورد استقبال نیز قرار گرفته است.

مدير تيم توسعه نرم‌افزار مركز تحقيقات شركت كروز با اشاره به صرفه‌جویی ارزی صورت گرفته توسط این قطعه‌ساز، اضافه کرد: ما در تمام اين 12 سال هر محصولي كه داخلي سازی کردیم، طبيعتا ارزبري آن قطع شده و فقط تهيه كامپوننت است كه به هر حال آي‌سي‌يوهايي مثل ميكرو كنترل‌ها، پردازنده‌ها، درايورهاي جريان بالا كه اين‌ها بايد خريداري شود، ولي از نظر دانش مهندسي كاملا داخلي شده است و ارز دیگر بابت آن از کشور خارج نمی‌شود.

حسين‌زاده با اشاره به اینکه درصد داخلی‌سازی قطعات هر محصول با دیگری متفاوت است، گفت: باید به این نکته مهم اشاره کرد که از نظر توانايي تقريبا اي‌سي‌يويي در خودرو وجود ندارد كه ما دانش طراحي آن را نداشته باشيم. البته موارد نادری نیز وجود دارد، ولي می‌توان گفت بالاي 80 تا 90 درصد محصولات را ما به صورت داخلي طراحي مي‌كنيم.به بیان دیگر توانایی داخلی‌سازی در هر خودرو متفاوت است و گروه کروز به لحاظ توان داخلی سازی قادر به تامین تمامی قطعات ECU عرضه شده در بازار افترمارکت ایران بوده و در این زمینه صاحب دانش است.

لازم به ذکر است شرکت کروز درابتدا مرکز تحقیق و توسعه  را راه اندازی کرد و در ادامه و از سال 1399 این مجموعه به مرکز تحقیق و نوآوری ارتقا یافته است.

ارسال نظرات
موضوعات روز